Mawar Dan Syabab Agama

Islamic Widget

Ahad, 26 Februari 2012

~ Hidayah CintaMu ~ (Part 2)






Hening suasana pagi di KLIA. Kelihatan keluarga Haura Maqsurah, keluarga Umi Kalthum, keluarga sahabat-sahabat yang lain serta tenaga pengajar turut berkampung di situ sejak awal pagi tadi. Masing -masing ceria bercerita. Semua yang datang bergembira dan berbangga atas kejayaan yang dikecapi oleh Haura Maqsurah, Umi Kalthum serta sahabat-sahabat lain. Mereka akan berangkat ke Moscow untuk menyambung pelajaran selama lima bulan.

Ummu Khazinatul Asrar, Ummi kepada Haura Maqsurah memandang wajah anak-anak gadis dihadapan mereka. Sambil tersenyum, ummi berpesan kepada mereka.

" Wahai anak-anak ummi yang ummi sayangi, kemana sahaja pun kamu pergi, jangan sesekali mencabut peribadi Islam daripada diri kamu nescaya hilanglah mekarmu. Teguhkanlah akhlak Islam dan eratkan hubungan dengan Allah SWT. Hanya dengan pegangan Islam kamu mampu membuatnya. Ummi harap semoga perjuangan kamu diberkati oleh Allah SWT. InsyaAllah." pesan Ummu Khazinatul Asrar.

" Baiklah ummi. Kami akan sentiasa ingat pesan ummi tu." jawab Haura Maqsurah dengan senyum.

Begitu juga dengan sahabat-sahabat yang lain. Mereka pun bersalam-salaman dan berpelukan antara sama yang lain. Kebanyakan mereka ada yang menangis kerna kepergian mereka, ada yang turut gembira, ada yang turut mendoakan perjalanan mereka supaya selamat pergi dan selamat kembali ke tanah air.

*************************************************

7 Tahun Kemudian…

“ Sayang, its time for lunch. Jom.” sapa Zetty.

“ Jomlah sayang. I tau U lapar kan. Nanti I belanja U ye,” sambil menarik tangan Alan Ho dengan lembut.

“Ok. But give me 5 minutes ok sayang. I nak siapkan dulu. Kejap je.” Balas Alan Ho sambil mencuit hidung Zetty.


Zetty mengangguk dengan ceria. Siapa tak kenal dengan Zetty, anak Tan Sri,seorang wanita yang bergaya, seksi, dengan tubuhnya yang mengiurkan pasti dapat menarik mata lelaki yang memandang.Kiranya cukup sempurna. Namun apakan daya, Zetty lebih tertarik dengan Alan Ho.

“ Ok sayang. Kerja I dah siap. Jom.” sambil memegang tangan Zetty.

“ Makin sayang I kat U ni tau,” ujar Zetty memegang jemari Alan Ho dengan erat sekali.

“ I pun sayang dengan U juga.”

Keluar sahaja dari biliknya, Alan Ho memesan kepada setiausahanya, Zairina supaya menunda meeting syarikat pada esok hari. Zairina hanya mengikut arahan yang dipesan oleh Alan Ho. Jauh dilubuk hati Zairina, dia benci sangat dengan perangai Zetty yang mengedik tak tentu pasal,seksi sampai tak cukup kain. Meluat sangat. Zairina hanya mampu beristighfar dan berdoa supaya Alan Ho dapat mencari gadis yang lebih baik lagi daripada Zetty.

********************************************

~bersambung~.......





Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...