Mawar Dan Syabab Agama

Islamic Widget

Selasa, 14 Februari 2012

Luahan Hati



Bismillahirahmanirrahim...
Assalamualaikum...

Hye semua..ana harap antum semua sihat alhamdulillah disamping keluarga tercinta..:)

Saat nie, ana nak luahkan perasaan ana nie..

firstly, ramai la gak org tya kat ana.."kenapa ana buat blog"??? "rajin nye awak".. " kenapa suka sangat post pasal cinta "??..n len2...

n ana pun hanya dpt mmberi senyuman yg ikhlas kpd shbt2 ana..ana faham perasaan diorang tu..ana buat blog nie semata-mata untuk menyampaikan ilmu yang kita ada selama ini biarpun hanya sepotong ayat...Ana masih ingat apa yang ana belajar masa subjek Syariah dalam Hadis Ahkam mengenai "Peranan Ulama"...

Dalam topik tu...ana ingat lagi bahawa betapa besarnya peranan ulama dalam menyampaikan dakwahnya seterusnya memikul tanggungjawab selepas Rasulullah dan para sahabat dalam menyebarkan ajaran Islam..Begitu juga kita yang hanya insan biasa, Allah telah menganugerahkan kita sebagai khalifah dibuminya dan bertanggungjawab dalam menyebarkan ajarannya..

Kalau kita ambik satu hadis:
Rasulullah bersabda bahawa:
" Sampaikan pesanku walaupun sepotong ayat "

Cuba kita perhatikan betul2 kita renung balik hadis nie, walau satu ayat pun kita boleh sampaikan dakwah kita..xsemestinya ayat kita panjang sangat baru di kira kita untuk berdakwah...Sekarang nie, kita hanya menyampaikan yang benar dan mengikut ajaran Al-Quran dan Sunnah..

Macam tu gak ana nie, buat blog nie hanya untuk menyampaikan sedikit ilmu yang boleh membawa manfaat kepada kita semua..Mudah mudahan Allah permudahkan urusan kita semua dalam menyebarkan ajaran Rasulullah..amin..:)


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...