Mawar Dan Syabab Agama

Islamic Widget

Isnin, 9 April 2012

♥ Sesiapa yang tidak merasa tenteram dengan ALLAH, tidak akan merasa tenteram dengan yang lain..♥




Allah adalah ketenteraman bagi seorang mukmin, hiburan bagi orang yang taat dan kekasih para ahli ibadah. Barang siapa yang tenteram dengan Allah, ia akan tenteram dengan kehidupan, merasa bahagia dengan apa yang ada dan menikmati hari-harinya dengan hati yang tenang, bercahaya dan terbuka.

Cinta Allah terukir di hatinya, sifat-sifat Allah bersemayam di hatinya dan nama-nama Allah tergambar di depan matanya. Dia hafal nama-nama Allah, merenungkan sifat-sifat Allah dan menghadirkan di dalam hatinya, sifat-sifat Allah yang Maha Pengasih, Maha Penyayang, Maha Terpuji, Maha Lembut, Maha Baik, Maha Mencintai, Maha Indah, Maha Mulia, dan Maha Agung.
Semua sifat-sifat itu mempengaruhi ketenteramannya terhadap Pencipta, cintanya pada Yang Maha Agung dan semakin mendekatkan diri kepada Yang Maha Mengetahui.


" Apabila hamba-hambaKu bertanya kepada engkau (Muhammad) tentang Aku, maka sesungguhnya Aku hampir. Aku memperkenankan permohonan orang yang meminta jika dia meminta kepada Aku..."


( Surah Al- Baqarah: Ayat 186 )

Sesungguhnya perasaan tenteram dengan Allah tidak datang begitu sahaja tanpa sebab dan tidak akan tercapai tanpa keseriusan dan usaha. Dia adalah buah dari ketaatan kepada Allah dan hasil dari mencintai Allah. Barang siapa yang taat kepada Allah, mengerjakan perintah dan meninggalkan laranganNya dan jujur dalam cintanya kepadaNya, maka dia akan mendapat ketenteraman sebagai makanan, menemukan kelazatan dekat dengan Allah dan kebahagiaan bermunajat kepada Allah.


p/s buat sendiri:~ Sesungguhnya perasaan dekatnya Allah dengan para hambaNya pasti membuat orang menjadi bahagia denganNya, gembira dengan pertolonganNya dan senang dengan perhatianNya. Ya Rabb, sesungguhnya hamba bersyukur dengan kurniaan yang telah Engkau berikan kepada kami..Engkaulah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..Labuhkanlah cinta kami kepada Mu Ya Rabb....Amiin...:)

1 ulasan:

ahmad farhi berkata...

ala bithikri Allahi tatmainnu alquloob :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...