Mawar Dan Syabab Agama

Islamic Widget

Ahad, 25 Januari 2015

Dia yang Terpilih

Bismillah


When i asked you,
who is your friend?


Agaknya, wajah siapa yang paling mula-mula muncul dalam bayangan kau? Bertuahnya orang tu kan. Dia yang terpilih.


Sejujurnya, aku ni bukan jenis yang banyak sangat kawan. Tapi, alhamdulillah kira boleh juga la.
Aku ni jenis suka biarlah kawan yang boleh senang dan susah dengan aku. Bak kata orang, " Berkawan biar seribu, berkasih biar satu"... (macam xda kaitan je,.hahaha)


She's the one among my precious friend. Start kenal dia waktu aku MTS dulu. Dia kawan usrah kepada kawan aku dulu. Tapi kalau di ikutkan, sebenarnya aku dah kenal lama. Sejak aku follow blog dia. Tak sangka pula dia yang aku jumpa waktu MTS tu. Start rapat bila sekali dalam usrah. Sejak dari itu, macam-macam perkara berlaku. Alhamdulillah, dah nak masuk 2 tahun kan kita kenal Miza?


Dia antara yang selalu aku luahkan perasaan merapu dan merepek. Tempat aku suka menyakat. Dia yang selalu tempat aku manja. Walaupun aku tua 2 tahun dari dia. Tempat aku selalu call waktu malam, whatsapp, tempat aku minta tolong hantar kesana kemari. Tempat aku beli tudung. Maklumlah, dia buka jahit tangan tudung,veil dan etc. -------> Miza Zahra


Kata orang, kalau nak kenal betul tentang kawan kita, tinggal/jaulah dengan dia lebih dari 3 hari. And I did it. Banyak sangat pengorbanan dia sampai aku xtau macam mana nak balas. Tipulah kalau dia xda kelemahan juga, tapi buat apa aku nak kacau. Itu peribadi dia, dan dia berhak untuk perbaiki. Aku lebih suka ambil sikap positif dia.


Last but not least, dah tentu aku sayang gila tahap gaban coz Allah. Sebab itulah diri dia yang sebenar. 

Sanah helwah adik Mekja sayang. Moga terus qowiy dan melaju dalam dunia dnt ini tau. Kak Amoi sayang awak abadan abada ila Jannah.

25 Jan 2015, 21 tahun.






1 ulasan:

Unknown berkata...

kak. . i'm speechless. :x
ayokkkk.. tolong hanta spital! plezplezzplezz! haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...