Mawar Dan Syabab Agama

Islamic Widget

Selasa, 13 Januari 2015

Panas vs Sejuk





Aku ni jenis yang suka view cuaca luar negara and dalam negara.
Dah macam ahli kaji cuaca.

Tengok suhu Malaysia.
Hurm, boleh tahan panas. Patut macam bahang semacam.

Tengok kat Jordan (salah satu negara yg aku suka) pula, sejuknya...
Saja nak letak kat add list sbb nanti aku boleh wassap adik junior aku kat Jordan. Rindulah katakan.


Aku teringat ayat pedas ummi aku,

Bila duk kat kampung, kalau panas je dalam rumah habis kipas and aircond aku pasang. Mula la ummi aku bagi ayat power dia, "nor, nanti kat padang mahsyar sejengkal je tau matahari atas kepala kita. Mana ada pakai baju waktu tu."

Ok, insaf. Tutup kipas, aircond still pasang lagi. Haha.

Satu lagi ayat dia,
" Ko kalau nak sejuk sangat, p duk kat kutub utara. Lagi sejuk. Xyah beraircond. Sana pun sejuk semulajadi "

Aduih ummi, jauh benor suruh aku g kutub utara.

Nampak x psikologi ummi, dia nak anak-anak dia tau erti syukur dengan apa yang kita dapat. Kalau panas, alhamdulillah. Kalau sejuk, alhamdulillah. Beruntung kita dapat merasa.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...